DHL Parcel investeert in nieuwe e-commerceoplossingen door structureel partnership te sluiten met PrestaShop

DHL Parcel Belux kondigt vandaag aan dat het een structureel partnership heeft gesloten met PrestaShop, de toonaangevende leverancier van opensource-oplossingen voor e-commerce. Dankzij PrestaShop kan iedereen ter wereld kosteloos een webshop beginnen. Aangezien de leveringsmethode zeer belangrijk is voor wie online koopt en verkoopt, gaat PrestaShop nu samenwerken met DHL Parcel om een kwaliteitsvolle en betrouwbare leveringsmethode aan te bieden. Vanaf nu wordt de module van DHL Parcel automatisch geïntegreerd in de e-commercewinkels in België en Luxemburg die gebruikmaken van de PrestaShop-technologie. Naast dit partnership biedt DHL Parcel zijn klanten sinds kort ook een nieuwe online dienst aan.

DHL Parcel en PrestaShop spelen in op de bloeiende e-commerce markt
DHL Parcel Belux werd een jaar geleden opgericht om een oplossing te bieden voor online shoppers en handelaars om in te spelen op de groeiende e-commerce markt. Vandaag blijkt uit de recentste resultaten van BeCommerce dat de Belgische e-commerce markt nog steeds sterk groeit. In 2015 liepen de totale inkomsten van de Belgische e-commerce markt op tot 7,3 miljard euro. Ongeveer 71% van de Belgische bevolking boven de 15 jaar deed in het tweede kwartaal van 2015 een online aankoop. Met een uitbreiding van zijn netwerk van Parcelshops naar 1.100 in 2015 blijft DHL Parcel investeren in e-commerceoplossingen. Daarom ook gaat het bedrijf samenwerken met PrestaShop, de toonaangevende leverancier van opensource-oplossingen voor e-commerce.

Dankzij PrestaShop kan iedereen een webshop beginnen
PrestaShop is een opensource en makkelijk toegankelijk platform om een e-business op te zetten en uit te bouwen: van frontoffice- tot backofficeoplossingen, over thema’s om de e-shop naar wens vorm te geven tot betalings- en leveringsmethodes.

“PrestaShop wil een eenvoudige oplossing bieden waarmee iedereen kosteloos een succesvolle webshop kan beginnen. Maar het succes van een online shop hangt samen met het algemene concept dat de klanten en handelaars wordt aangeboden. Een goede en betrouwbare leveringsmethode is een belangrijke factor, en daarom zijn we zeer verheugd dat we de kwaliteitsdiensten van DHL Parcel in ons platform kunnen integreren”, zegt Stefan Devroey, Country Manager Benelux PrestaShop.

Door de overeenkomst tussen PrestaShop en DHL Parcel, zal de DHL Parcel module automatisch geïntegreerd wordt in de Belgische en Luxemburgse e-commercewinkels die gebruikmaken van de PrestaShop-technologie.

Nieuwe online dienst voor klanten van DHL Parcel

Jan Van Roey, Country MD DHL Parcel Belux: “Wij streven er bij DHL Parcel elke dag naar om het leven van consumenten en online handelaars makkelijker te maken. De opkomst van e-commerce is een van de grootste aandachtspunten van DHL, en daarom zijn we heel trots om te kunnen samenwerken met PrestaShop, een van de referenties op het gebied van e-commerce. Naast ons gloednieuw partnership met PrestaShop hebben we onlangs ook een nieuwe online dienst gelanceerd: als klanten een ‘Not Home Card’ (Niemand Thuis-kaart) van DHL Parcel in hun brievenbus ontvangen, kunnen ze nog tot 22.30 uur hun leveringsopties wijzigen. Deze nieuwe technologie geeft de consumenten meer keuze en maakt hun leven makkelijker.”

Dankzij deze nieuwe online dienst heeft de klant, nadat hij of zij een ‘Not Home Card’ kreeg van DHL Parcel, twee opties: ofwel wordt het pakket de volgende dag afgeleverd in een DHL Parcelshop naar keuze, ofwel kiest de klant voor een nieuwe levering aan huis op een nieuw tijdstip, hierbij kunnen ze ook kiezen voor levering ’s avonds of op zaterdag.

Over DHL – Het logistieke bedrijf voor de hele wereld
DHL is wereldwijd het toonaangevende merk in logistiek. Met een brede familie van divisies biedt DHL zijn klanten een ongeëvenaarde logistieke expertise in nationale en internationale expres- en pakketzendingen, lucht- en zeevracht, transport via de weg en het spoor en industrieel supply chain management.
Het wereldwijde netwerk met meer dan 325.000 medewerkers in 220 landen en gebieden verbindt mensen en bedrijven op een veilige en betrouwbare manier, wat de internationale handelsstromen ten goede komt. Met specifieke oplossingen voor groeimarkten en industrieën, zoals e-commerce, technologie, life science en gezondheidszorg, energie, automotive en retail, en met een duidelijk engagement voor maatschappelijke verantwoordelijkheid en een ongeëvenaarde aanwezigheid in opkomende markten, is DHL overduidelijk gepositioneerd als ‘het logistieke bedrijf voor de hele wereld’.
DHL maakt deel uit van de groep Deutsche Post DHL. De groep boekte in 2014 een omzet van meer dan 56 miljard euro.
Voor meer informatie over DHL Parcel: www.dhlparcel.be

Over PrestaShop
PrestaShop werd in 2007 opgericht om e-commercesoftware van wereldklasse aan te bieden via opensource-innovatie. Tegenwoordig werken ruim 250.000 webshops met de technologie van PrestaShop. Het bedrijf levert software waarmee gebruikers een webshop kunnen exploiteren tegen minimale kosten. De PrestaShop-community omvat 950.000 webwinkeliers, ontwikkelaars en internetbureaus over de hele wereld. PrestaShop is de trotse winnaar van de onderscheiding voor de beste e-commerceoplossing voor de kleine tot middelgrote webshop in 2014, uitgereikt door CMS Critic. Het bedrijf heeft ook een 'Top250'-prijs voor internationale groei gekregen van het Franse Syntec Numérique. PrestaShop heeft kantoren in Europa en de VS en wordt gefinancierd door Serena Capital, XAnge Private Equity en Seventure Partners.
Ga voor meer informatie naar www.prestashop.com

Saar Bentein Senior Consultant , Grayling NV
Over DHL

Over DHL – Hét logistieke bedrijf voor de wereld

DHL is wereldwijd het toonaangevende merk in logistiek. Onze verschillende DHL-divisies samen bieden een onovertroffen gamma van logistieke diensten dat gaat van nationale en internationale pakketbezorging over e-commerce verzendingen en logistieke fulfilment oplossingen, internationale expressleveringen via weg, lucht en water tot industriële supply chain management. Met hun 400.000 werknemers in meer dan 220 landen verbindt DHL mensen en bedrijven op een veilige en betrouwbare manier en maakt het wereldwijde duurzame handelsstromen mogelijk. Dankzij haar  specifieke oplossingen voor groeimarkten en industrieën zoals technologie, biowetenschappen en gezondheidszorg, engineering, productie en energie, automobiliteit en detailhandel positioneert DHL zich duidelijk als ‘hét logistieke bedrijf voor de wereld’.

DHL maakt deel uit van Deutsche Post DHL Group. De Groep behaalde in 2020 een omzet van meer dan 66 miljard euro. Met haar focus op duurzaam ondernemen en haar betrokkenheid voor de maatschappij en het milieu levert de Groep een positieve bijdrage aan de wereld. Deutsche Post DHL Group streeft naar emissievrije logistiek tegen 2050.